15 november 2011

Hund

Nu när Emilia är förkyld så är det ovanligt svårt att få i henne maten. När hon tycker att hon har ätit klart så återstår halva portionen och det tycker inte jag är tillräckligt så då övergår jag till mutor iform av smörgåsbitar, pippikex, morötter, ärtor = mat som hon kan sitta och plocka med under tiden som jag matar henne.

Och nu förstår jag varför så många barnfamiljer har hund..!! Våra katter äter tyvärr inte Emilias matrester som hamnar på golvet...

Bra finmotorik träning!

Tålamodet tryter efter en stund och då gör vi så här istället...

Men roligast av allt är att mosa matbitarna med händerna.

2 kommentarer:

Jennica sa...

säg till bara så kan du få en 4 bent goding som jag garanterar skurar ordentligt under stolen ;)

Karlstadtös sa...

Det skulle behövas då våra missar tycker att Emilia äter fel mat.. :)
Vad fint ni har gjort i Melkers rum, vill komma och inspektera snaaart.

Kram