3 november 2011

matvägran

Emilia imorse när hon väntar på sin grötfrukost

Igår var det första gången som Emilia bråkade och trilskades vid lunchen och jag tolkar det som att min mat inte var lika god som burkmaten jag köper. Men en gång är ingen gång och idag fick hon testa min köttfärssås igen men istället för att dela smått, smått så körde jag mixerstaven och det verkade ha bidragit till att hon gapade.. Men efter bara några skedar så började hon krångla och visade väldigt tydligt att hon inte alls ville äta mer.
Jag satt bredvid och åt spaghetti och fiskbullar så jag lät henne smaka på en fiskbulle vilket visasde sig vara jättegott! Så när hon satt och plockade med sina fiskbullebitar så kunde jag lassa in köttfärssås och spaghetti i hennes mun och hon åt då med god aptit.

Imorgon ska vi prova igen och det ska bli spännande....

När man ska gå in till Emilias rum så möts man av det här budskapet. Få se om vi tar ner den när E hamnar i trotsåldern eller om den fortfarande är lika söt som nu?!

Inga kommentarer: