10 november 2011

förkyld

Älskade Ängel!

Vi har lagt 6 böcker under Emilias säng och nu sover hon riktigt gott på nätterna. Det var häromnatten som hon snörvlade riktigt ordentligt. Jag verkligen hörde hur mycket snor hon drog in för att sen dra ut det och sen in igen i nästa andetag. Så då lyckades vi lyfta upp sängen och palla under alla böckerna utan att hon vaknade -så skönt att hon sover riktigt tungt trots att hon är förkyld. De här senaste nätterna har varit de bästa sova nätterna sen hon kom så nu är det en utvilad mamma på Ängen!! Hon somnar vid 20 och med endast 2-3 ge henne nappen hjälp under natten så sover hon ända till kl 8 på morgonen -helt otroligt! :)

Aptiten är inte heller något fel på känns som det inte finns någon botten i henne istället. Idag valde vi att inte åka iväg på vår planerade lekdate tillsammans med 3 av hennes kompisar. Jag kände att en lugn hemmadag med mycket mys var bättre med tanke på Emilias förkylning och gårdagen som var allt annat än lugn.
Då var vi på mitt jobb hela dagen och firade att "min" förskola fyllde hela 30 år!! Det firades med ballonger, tårta, pengar från kommunen, teater, brandkåren kom på besök, ansiktsmålning, fiskdamm bl.a. Emilia är helt fascinerad av andra barn och tycker det är väldigt intressant och roligt att bara studera vad dom gör. Men efter maten tvärslocknade hon i sin vagn och då kunde jag ägna mig mer åt "mina" barn.

Nu sover Emilia ute och jag passar på och softar i soffan. Idag fick vi oväntat besök så det passade ju väldigt bra att vi valde en hemmadag. :)

Inga kommentarer: