17 november 2011

härliga natt

Här hemma har vi haft en riktig mysig morgon med en någorlunda utvilad mamma. Ola la Emilia igår kväll strax innan kl 20 i sitt egna rum. Den här veckan har varit riktig hemsk med Emilias sovning så därför blev vi riktigt förvånade när hon fortfarande sov när vi gick och la oss. Min kudde var kvar på sängen i Emilias rum men jag tänkte att det spelar inte så stor roll eftersom hon snart kommer vakna ändå och tog en prydnadskudde istället, platt som ett A4 papper.

Klockan 1 vaknade jag av mig själv och motstod impulsen att gå och kika på vår dotter. Nästa gång jag vaknade var när Olas väckarklocka ringde -6.30!!! Helt otroligt hon sov en hel natt utan att vakna eller sakna nappen en endaste gång och jag sov oxå gott!! Klockan 7 började hon vakna till så då gick jag och hämtade henne så fick hon välling i vår stora säng.

Underbara, underbara du snälla säg att du kan fortsätta så här nu.. :)

Här hemma intog vi frukosten framför nyhetsmorgon och sen fortsatte vi och såg en repris av Lyxfällan. Så vi har haft en riktig mysig och lugn morron och det behövdes då det är min tur nu att vara förkyld. Emilia har idag på sig sina nya juliga strumpbyxor med vitt broderat hjärta på rumpan -så otroligt söta.

1 kommentar:

Eva sa...

Duktig hon är, stora tjejen o visst är det skönt att det funkar i hennes rum, tror ni kommer att sova skönt hela familjen nu :)) Kram