7 november 2011

Konstig helg

Vilken helg det har varit.. Hade du frågat mig för 9 månader sedan så hade det varit som vilken helg som helst men nu november 2011 så var det en väldigt speciell helg.

Började i fredags då jag åkte på tjejmiddag tillsammans med mina 3 kompisar från gymnasiet. Det är helt fantastiskt att vi fortfarande håller kontakten än idag så här 11 år efter studenten! Vi hörs inte ens varje vecka med när vi väl träffas så känns det så naturligt och vi fortsätter prata där vi slutade förra gången. Det är riktig vänskap tycker jag. Timmarna flög iväg och jag kom hem till ett svart, sovande hus.

Dagen efter så kom farmor och hämtade Emilia. Vi hade blivit lovade en sovmorron och Emilia skulle få vara hemma hos farmor och farfar hela dagen -mys för henne. Även gammelmormor skulle vara där och få träffa sitt 13e barnbarnsbarn.
Jag passade på och åka hem till Hynboholm och städa undan lite banankartonger. Tyckte inte det var så längesen sist jag gjorde det men jag fick ihop en hel sopsäck full med skräp!! Helt otroligt. Hur mycket jag än sorterar och går igenom så finns det så mycket kvar att slänga nästa gång. Men nu lämnade jag endast 3 banankartonger kvar så nu finns det inte så mycket som jag vill spara.

Kvällen åt vi tacos tillsammans med Olas bror och sambo hemma hos Emilias farmor och farfar och då äntligen fick jag träffa min dotter. Hon hade haft det så bra och hade knappt tid att säga hej när jag väl kom. -Lycka :) Kvällen blev sen och vi la Emilia i deras resesäng. Slutade med att hon fick stanna kvar och sova för natten där. Emilias första sova bort natt och det hade gått jättebra under natten!! Usch det var nog jag som var mest orolig i mammahjärtat för hur det skulle gå. Så när jag väl kunde få sova hur gott som helst så sov jag skitdåligt istället.. typiskt men säkert väldigt vanligt! :)

Nu känns det väldigt skönt att veta att det fungerar att lämna bort henne över natten ifall jag och Ola ska iväg på något. Detta resulterar i att imorgon ska vi bära in spjälsängen till hennes rum och hon ska få sova där. hu hu det är bara att inse att vi börjar få en stor tjej här hemma..!!

Hade tänkt publicera lite kort men jag kommer inte åt dom för tillfället. Istället blev det väääldigt mycket text.... Nu ska det städas här hemma för ikväll kommer det ett gäng till mitt inredningsparty med Living & room.

Inga kommentarer: