13 november 2011

Sjukdomar

Det har varit väldigt tyst ifrån min sida och det har varit ofrivilligt men energin, kraften har knte riktigt funnits. I fredgs åkte jag på magsjukan. Några timmar senare spydde Emilia, stackare! Hon låg i sängen och sov och vi tittade på idol när vi hörde att hon var vaken. Ola gick upp för att stoppa om henne och det var då han märkte och förstod varför hon var vaken. Hon låg i sina spyor, hela kudden var blöt och sängkläderna likaså.
Magsjuk, illamående var jag redan men man kan göra allt för sitt barn.. Jag fick ur sängkläderna och det gick bra när jag bara andades genom munnen. Usch stanken fick det att gå runt i magen och det blev några extra turer till toaletten innan hennes säng var ren.
Under tiden hade Ola snabb badat Emilia och satt i soffan och gosade. Hon var helt borta och frös så hon skakade stackars vår lilla Emilia. Hon förstod nog inte varför hon mådde så dåligt och vad det var som hände.
Vi har turen att bo nära våra båda föräldar. Olas mamma kom som en räddande ängel och sov med Emilia i hennes rum. Känns komstigt att inte vara där och ta hand om sitt eget barn när det är sjuk men eftersom både jag och ola var sjuka så kändes detta som den bSta lösningen och Emilia är lika trygg med oss som med sin farmor! Efter igår natt fick Emilia följa med hem till sina farföräldrar ich är där än. Jag och Ola hade en extrem konstig dag igår. Allt var i ett enda töcken och vi mådde inge bra alls. Klockan 21 fick jag tillslut i mig min middag och sen kojsade vi.
Emilia spydde 2 gånger till igår men nu idag och inayt har hon fått behålla det hon ätit.

Vid sjukdom och sömnlösa nätter så går alltid mina tankar till ensamstående föräldrar. Hur orkar dom?? Vart får de kraften ifrån?? All heder till alla ensamstående föräldrar som kämpar därute. Ni imponerar på mig! Jag själv är oerhört tacksam att vi fick(får) hjälp med Emilia när både jag och Ola låg däckade.

Nu är det bara en grym huvudvärk som jag ska försöka bli av med men det verkar som om alvedonen inte biter på den. Så jag ska ta en skön dusch och försöka samla energi under dagen så får jag hoppas att jag kan a nya fräscha, pigga tag igen.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: