29 november 2011

helgen

Har ju glömt att berätta om våran underbara helg som var eller rättare sagt inte haft tid och möjlighet pga strömavbrott...

Började med medelhavsbuffé på stadshotellet i fredags tillsammans med hela Nors skolområde, vi var ca 100 personer! Det var mycket god mat och mindre god mat som serverades... Kvällen avslutades med ett musik quiz samt ett band som uppträdde. Guud vad jag är dålig på att känna igen låtar så det blev inte många poäng jag lyckades skrapa ihop.


Eftersom vi var magsjuka på fars dag så uppvaktade Emilia sin pappa under veckan med ett målat kort där det stod att hon ville att mamma och pappa skulle få en dag ensamma på staden och hon önskade vara hos farmor och farfar då..! :) Allt ordnades och i lördags åkte jag med henne till Stodene. När jag kom hem hade Ola vaknat och ätit frukost och höll på att maskera ena väggen i Emilias rum då dagens första projekt var att måla en rosa fondvägg där. Jag har känt att hennes rum har varit för kalt och önskar in mer färger och detta var början. Det blev jättebra!!!

När jag bytt om från målarkläder åkte vi in till stan och bockade av lite julklappar. Avslutade sen dagen med att äta god mat på Alfie. Fort hem och gjorde en varsin campari -åhhh vad jag njöt. Jag har inte druckit campari på 2 år och under sommrarna har det varit extra svårt att motstå när farfar bjudit på det i sommarstugan innan maten varit klar. Men nu så var det även min tur att njuta!! Vi poppade musik och spelade fia med hutt, rent utsagt en kanonkväll tillsammans med min goa sambo.

Lördagen var himla mysig och faktiskt skönt att slippa tänka på att vara mamma och behöva sänka musiken osv. Bara göra såna saker som vi tidigare kunde göra när som. Men när söndags eftermiddagen kom så längtade jag allt efter min lilla skrutta. Skulle inte byta bort henne mot något i världen -älskade tös! 



Nu ska jag packa skötväskan för snart ska vi bege oss ner till öppna förskolan och träffa lite kompisar till Emilia. 

Inga kommentarer: