28 november 2011

storm


Det här skrev jag igår kväll men jag kunde inte publicera det då vi hade strömavbrott.... Imorse var det både kallt och mörkt här hemma så jag och Emilia åkte hem till mina föräldrar där jag kunde duscha och sätta i linserna.


Jag vet att det är svart här ute där vi bor, ingen gatubelysning och glest mellan husen men inte att det kunde bli så här svart!
Jag satt uppe och nattade Emilia när strömmen gick och helt plötsligt var det kolsvart och ensam hemma var jag. Tur att jag hade
mobilen med mig så jag kunde använda mig av ljuset från skärmen. Nu ligger EMilia och sover med en tänd ficklampa under sängen ifall hon
vaknar så vill jag inte att hon ska bli rädd. Ute är det världens storm och jag känner mig väldigt ensam och knackar det på dörren nu
så vet i katten om jag vågar öppna... Brukar inte vara rädd men på sistonde har jag blivit väldigt sjåpig för bl.a. insekter och mörker,
så det var ju lyckat att Ola är på bio just den här kvällen...

När jag kollade på säkringarna i tvättstugan så möttes jag av en kall vind. Det visade sig att kattluckan var helt öppen av blåsten.
Så den stängde jag fort som attan och täckte för med ett påslakan för det drog jättekallt. Samurai har jag sett bara hoppas att Isa oxå är inne.

Nu snart dör batteriet till datorn så jag ska sätta på mig pannlampan och försvinna in i min bok. Det var bland det första vi köpte
när vi flyttade ut till landet, en kraftig pannlampa!

Återkommer imorgon och berättar om min och Olas underbara helg!

Inga kommentarer: