10 november 2011

julemys

Jag tycker tiden bara flyger iväg, snart har ytterligare en dag gått och almanackan visar att vi är över en vecka in i november månad. Nästa månad är lixom december och då är det julemys som gäller!! Igår kom Emilias julklänning som jag beställde förra veckan och nya julgardiner till vardagsrummet ligger på köksbordet. Åhhh jag bara längtar efter att gå ut i boden och bära in alla julkartonger och sätta upp stakarna i fönstret och göra iordning adventsstaken. Det är nog första året som jag verkligen längtar såååå här mycket efter julen. Förra året mådde jag inte så bra, mina kolleger var sjuka och det bidrog till en stor stress som hängde över mig, jag var gravid och all min energi försvann efter jobbdagen men nu så iår ska jag ta igen det! Och nu är det tid för mig och Ola och prata igenom vilka jultraditioner vi vill bevara och föra vidare tillsammans med Emilia.

Det slog mig tidigare idag att igår var det exakt en månad kvar till syster yster kommer med sin familj. Gud vad spännande och roligt det ska bli! Hoppas nu att vi får en vintrig decembermånad så jag bl.a. får se syrran på min bräda och Emilia ska vi dra i pulkan. Men änsålänge är jag nöjd så länge det är plusgrader... :)

Inga kommentarer: