4 november 2011

Lärorikt

Det märks att vår lilla tjej inte är så liten längre på många sätt och vis. En sak jag la märke till imorse var att Emilia kommer ihåg saker vi har gjort vid olika platser.

Hon stod nämligen vid sängkanten och plockade med lite saker medan jag mornade mig i sängen så som vi brukar göra på morgonen. Då lyfter hon plötsligt på täcket och kikar in under. Jag förstod vinken och drog igång titt ut leken vi gjorde dagen innan. Jag rör på min hand under täcket och då lyfter hon och kikar vad som händer och då kittlar jag henne.

Så himla mysigt att se hur hon utvecklas som person. Det är så mycket mer nu än för bara någon månad sedan! Det som är populärt för tillfället är:
-sitta på pappas axlar och dra honom hårt i håret. aj aj
- gräva och utforska i våra munnar :)
- gå med gå vagnen
- utforska sin pop up leksak
- klättra upp på diskmaskinsluckan
- bläddra i sina böcker
- jagaleken med pappa. Han kryper efter och tar henne.

Inga kommentarer: