31 oktober 2011

Vaknat upp till en skön måndag efter en härlig social helg! Jag och Emilia gosade i sängen i över 1 timme och ute skiner solen kan det bli en bättre start på veckan?! Nu sover Emilia sin förmiddagslur i sin säng. Det är första gången som jag lägger henne inne i sin egen säng förutom när det är natten. Trots fint väder så kände jag inte för en morronpromenix så jag tänkte att jag måste ju prova. Och det gick hur bra som helst nu ska det bli spännande å se om hon sover lika bra inne som ute..??? Det känns bra inför kommande kalla mornar i vinter...

Julklappen som ni såg i ett tidigare inlägg här tog vi med oss i lördags när vi åkte upp till gammelfarmor och gammelfarfar i Uddeholm. De blev väldigt förvånade över att få öppna två paket redan nu inslagna med julpapper och allt. Men eftersom deras dator kraschade för någon månad sedan så tyckte vi att en ny var en perfekt julklapp till dom. Och de hade redan varit utan en för länge så därför blev det julklappsutdelning i lördags!
Emilia var på sitt härliga strålande humör och charmade lätt sin gammelfarmor och gammelfarfar! Vi hade med hennes gåvagn så hon knatade på fram och tillbaka i hallen, det är det roligaste som finns just nu. Att gå med gåvagnen!

Igår kom en gammal kär gravavän till mig på fika. Alltid lika kul att träffas och prata minnen från den gamla goda skoltiden på landet. Det är en tid som jag bara minns i rosa skimmer, en lycklig skoltid. De tre åren i högstadiet trivdes jag inte alls lika bra och väljer därför att inte gräva fram några minnen därifrån. Skulle det bli någon återträff av min gamla klass från låg - och mellanstadiet så skulle jag gärna gå och träffa det gamla grava gänget!! Hmmm man kanske skulle dra igång något??!

Ha en härlig måndag, sista dagen i oktober månad......

Inga kommentarer: