11 oktober 2011

8 månader

Idag "fyller" vår älskade tjej hela 8 månader! När jag tittar på henne och ser hur mycket hon kan så inser jag att tiden går väldigt fort. De senaste veckorna har det hänt så otroligt mycket för henne motoriskt sett så varken jag eller Ola har hängt med. På bara några dagar kunde hon sitta stadigt, krypa ordentligt, ställa sig upp, klättra upp på saker. Det är så många stora saker som skedde samtidigt så det känns nästan som vi blev snuvade på de waow händelserna...

Vår klättertjej som hela tiden siktar uppåt

Det är en underbar tid nu med leenden och skratt hela dagarna. Hon är glad från det att hon vaknar tills det är dags att kojsa igen. Det är 2 saker som är jobbigt. Ena är att byta blöjan då hon blir jätteledsen när vi lägger ner henne på skötbordet eller så vill hon inte ligga still utan ålar sig och hur hon lyckas vet jag inte men plötsligt så har hon tagit sig upp till knästående. Så det är en kamp varje dag och det gäller att vara snabb eller ha med en leksak som fångar hennes uppmärksamhet. Det andra är när hon inte kan vara med mig och hon ser mig. Då blir hon jätteledsen för mamma är för tillfället bäst... Men vi jobbar på det och så fort hon inte ser mig så verkar hon glömma bort mig och har det hur bra som helst. :)

Provade att gunga i lördags för första gången. Bilden talar
tydligt vad Emilia tyckte om det... *Scary*


Inga kommentarer: