28 oktober 2011

sömmerska

Idag har jag varit lite kreativ och suttit vid symaskinen. Något som jag inte gör så ofta men ibland så går jag bara in och kikar på mina tyger och tänker vad jag kan göra med dom. Idag var en sådan dag och eftersom jag och svärmor var på tygfabriken förra veckan så hade jag lite nya tyger. Idag sydde jag för första gången i mitt liv en tygpåse. Vet inte riktigt vad jag ska ha den till men jag kan tänka mig att det kan bli en sångpåse till Emilia om något år :)

och sen gjorde jag denna korg som ska vara i hallen och rymma Emilias vantar, mössor och halsduken. Älskar det rosa molntyget!! Har lite fler idéer vad det ska bli av resten av tygbiten jag har... Får se när lusten infaller nästa gång och då hoppas att Emilia sover länge så jag hinner slutföra :)


Beskrivningen till denna tygkorg hittade jag inne på denna blogg.
Det är Livs mamma oxå en karlstadtjej som skriver där.

Inga kommentarer: