20 oktober 2011

Mamma skryt

Jag har sagt det förr men nu tål det att sägas igen. Emilias motoriska utveckling är grym!! När hon precis har lärt sig något så dröjer det inte länge förrän hon avancerar och lär sig nästa sak. Jag har glömt berätta men förra veckan exakt på sin 8 månaders dag så tog hon några steg med sin gåvagn. Hon har länge stått och hållt i den och gungat fram och tillbaka men nu så fanns balansen där och hon tog som sagt några steg. Både jag och Ola såg henne och blev som två fågelholkar.

Igår var Ola ensam hemma med Emilia och då hade de knatat fram och tillbaka i köket. Det är helt otroligt nu går hon alldeles själv med gåvagnen och det ser inte ens vingligt ut. Jag har läst att det är lite ärftligt det här när barnen börjar gå och då blir jag än mer överraskad över Emilia. För både jag och Ola var en bra bit över året innan vi gick....

Sen har hon börjat förflytta sig i sidled när hon står upp mot t.ex. tv bänken. Hon kan även gå från en möbel till en annan om de står i närheten. Oj oj ja ni fattar att här hemma händer det saker, stora saker! Grindarna är nu uppe men det är ytterligare lite säkerhetsanpassningar som vi måste göra här hemma. Vi var på ett väldigt bra möte om det igår. Så till helgen har vi tänkt se över vårt hem och åtgärda.

Karin ditt syskonbarn kommer inte vara en liten bebis
längre när du kommer hem.
Förbered dig på det :)

Inga kommentarer: