27 oktober 2011

Rynks

Nu sitter vi och äter frukost med tända ljus och försöker få det lite mysigt här hemma. Med andra ord vi undviker att titta ut och se det gråa och trista höstrusket utanför. Det kan tyckas härligt att äta frukost halv 10 när man har en liten tjej men efter denna natt så är halv 10 fortfarande för tidigt. Mina rynkor som jag har i ansiktet (jepp jag har några vid ögonen när jag skrattar) är inga åldersrynkor utan det är sömnlösanätterrynkor och efter inatt fick jag en till vid vänstra ögat.

Inatt har jag och Emilia varit vakna mellan 2 och 4. När jag trodde att hon sov och jag äntligen kunde lägga mig tillrätta på kudden för att slumra så ställde hon sig upp. Så var det hela tiden. Innerst inne måste Emilia ha varit väldigt trött då hon knappt protesterade när jag la henne tillrätta men någonting var det som störde henne. Allt blir så mycket lättare sen när man kan prata med henne och hon kan säga vad det är för fel.

Annars hade jag en väldigt trevlig dag igår. Rytmik först och sen åkte jag till svärmor/farmor där Emilia passade på att sova och sen åkte iväg på en undersökning om vin. Jag satt på plaza i 2 timmar och pratade om vinmärket chill out tillsammans med 6 andra.

Inga kommentarer: