20 oktober 2011

saknade John Blund inatt??!


Idag är jag glad över mina gamla, fula, tragiska glasögon men som gör att jag slipper sätta i linserna och kan se bra ändå!! För aj aj vilken natt jag och Emilia har haft... :(
Vi låg vakna mellan 1.30 och 3.15 då det var en liten tjej som hade väldigt svårt att somna om. Oftast brukar jag bara behöva leta upp nappen i mörkret ge henne den och lägga henne tillrätta och så somnar hon gott. Men inatt måste det ha varit något som besvärade henne (anar tänder) för precis när jag trodde att hon hade somnat så antingen reste hon sig upp eller så började hon smågråta. Det enda jag kunde göra var att stryka henne över ryggen och försöka få henne att komma till ro igen och inte somna själv. Det är jobbigt att behöva vara vaken mitt i natten när man i vanliga fall sover som goast men vet du vad som är jobbigare??! Jo att behöva vara vaken medan ens sambo och en katt ligger bredvid och sussar gott.

Som sällskap hade jag iallafall wordfeud (alfapet på mobilen) men när jag hade lagt nya ord till alla mina motspelare så var det roliga slut. För jag förväntade mig inte att det skulle komma något svarsord ifrån dom mitt i natten...

Så idag blir det glasögon en stund till för att vila ögonen lite grann. Tur att vi inte har något inplanerat utan det får bli en enkel och skön hemmadag.

Inga kommentarer: