25 oktober 2011

kyla

När får man sätta på sig mössa??!! Idag var det +4 när jag och Emilia tog våran morronpromenix men burr, burr vad kallt det var. Kändes mer som -4 för det var väldigt råkallt i luften. Jag är glad att jag tog mina vintervantar och halsduken på mig men om jag redan nu fryser hur ska det då gå när det blir vinter och riktigt kallt??!!

Jag gillar vintern och älskar när det är snö men kylan klarar jag inte av. Mina fingrar domnar bort och blir alldeles blå/lila. De är redan vita nu när jag är ute med barnvagnen men det tror jag beror på att jag böjer dom när jag drar vagnen -stoppar mitt lilla blodflöde som finns ut till fingrarna. Jag har iofs tabletter som jag kan ta som höjer upp temperaturen inombords med flera, flera grader men biverkningen som följer är en hemsk huvudvärk som inte försvinner med huvudvärkstabletter.. så det är bara att välja, pest eller kolera :(

Under såna här dagar är jag väldigt glad över vår täljstenskamin som vi har i vardagsrummet. Ska göra en brasa och njuta av värmen och förmiddagen.

Må så gott!

Inga kommentarer: