6 oktober 2011

sjusovare

Idag är vi helt i osynk med klockan men det gör inget! Vi somnade om imorse efter morronamningen och en ny blöja och Emilia slog inte upp sina blå förrän 9.50!! Det var längesen som hon (och jag) sov så länge. Så nu när vi brukar sitta och äta lunch sover hon istället sin morrontupplur och jag ska hoppa in i duschen och göra mig iordning. Tur att vi inte har någon tid att passa idag eller iofs så har vi ju det då vi ska träffa 2 kompisar till Emilia men de kommer hit på fika och lekstund så då gör det ju inget om hon sover i början, men sen måste hon ju vakna lillskruttan!!

Bus med pappa

Åhhh igår var jag och Ola på dejt och det var hur trevligt och mysigt som helst!!! Åkte först och lämnade Emilia hos farmor efter gårdagens rytmik och sen tog jag bussen in till stan. Jag som aldrig åker buss, har nog inte åkt buss sen gymnasiet blev lite småttnervös hur man gör :) Men jag fick låna ett respass av farmor så då var jag på banan igen. Jag och Ola hann med och kika på bilbarnstolar på Helmia innan vi gick till Lilla Sicilien. Tycker om den restaurangen för den är så liten och jättemysigt inredd. Mätta efter fantastisk god mat gick vi till Score och spelade bowling. Hur det gick kan vi ta en annan gång... :)

Väl hemma låg Emilisen och sov och barnvakten hade en lugn stund i soffan. Med andra ord - allt hade gått bra och det hade inte varit några som helst problem att lägga lilltjejen!! Det är så underbart att det verkar fungera så lätt att lämna bort henne och t o m nattningen gick bra, för det var första gången någon annan la henne för natten.



Spännande med paket!

Inga kommentarer: