2 januari 2010

27/12
En vecka har gått sen sist jag skrev här inne och det beror på att jag har julledigt och varken mobilerna eller internet fungerar här hemma och ingen hemtelefon har vi fått heller. Får önska alla en God Jul så här i efterhand och hoppas att ni hade en trevlig julafton ihop med nära och kära. Det hade jag!!

Enligt tradition så åt vi julfrukost hemma hos Olas föräldrar framför en tänd brasa och julemusik i bakgrunden, så som det ska vara! Sen fick vi öppna några paket och jag fick jättefina röda, glittriga fjärilar som jag väljer att sätta upp på någon vägg –tycker det är så fint med fjärilar!! Sen fick jag något jag aldrig har sett/smakat på tidigare, nämligen choklad på en pinne som ska smältas i varm mjölk i en mugg –spännande, det ska avnjutas en ruggig kväll här hemma :) Sen var det ett paket med små gummifigurer som man kan sätta fast på glas. Praktiskt och väldigt bra vid fest –gäller bara att memorera vilken gubbe man har…

Efter god frukost åkte vi hem till mina föräldrar där vi började med att ta en promenad med Iris. Det är rätt skönt att ha hund på jul –en anledning till att komma ut i friska luften och röra lite på sig… Det var på nollan så det var perfekt kramsnö ute så vi passade på att busa med henne i snön och sen ”råkade” jag slänga iväg en snöboll på Ola, så snöbollskriget var sen i full fart!! Hi hi alltid lika roligt med snö… :) Kom in blöta i håret och svettiga –tur vi fortfarande hade myskläderna på oss.

Åt ris a la malta *mums* Gott men ack så onyttigt… :( Sen öppnade vi julklappar och Ola fick vara tomte i år!!! Fick bl.a. mat till våra utefåglar, termometer, ficklampa, vantar, champagneglas och sen kom en rebus. Vi löste den och det stod Åkbar gräsklippare. Mina föräldrar samt Olas föräldrar hade knåpat ihop en rebus tillsammans *gulligt* och gått ihop och köper en åkbar gräsklippare till oss!! Helt otroligt vilken julklapp… Det var vår stora utgift som vi var tvungna att köpa till huset till våren och nu fick vi den i julklapp –stort tack än en gång mina goa föräldrar samt svärmor och svärfar!!

Satte oss hungriga i bilen och åkte hem till Olas föräldrar igen för att äta mat. Gott gott men jag blir alltid så proppmätt efter några sillarumpor. Därför pappa alltid har sagt att det är en ren förlust att bjuda mig på julbord, då jag inte äter så mycket :)
Mera fantastiska julklappar att öppna!! 2 böcker av Kajsa Ingemarsson, otroligt fin linneduk till matsalsbordet, massageolja, 2 presentkort på massage, askhink, pengar, pearls of girls armband, tidningsprenumeration, tomtar i lyktor och en massa andra fina saker. Jag måste ha varit jättemegasnäll i år, så många julklappar jag har fått.

Inga kommentarer: