21 januari 2010

Vilken film!!! Ni som inte sett snabba cash kan jag varmt rekommendera den. Som jag skrev igår så visste jag inte mer än vad som stod på sf.se om filmen och jag hade absolut inga förväntningar på den. Därför vart det lite roligt när de första replikerna var på bosniska(??) och självklart översatt till svenska men sen pratade de helt plötsligt svenska. Jag tittade på Ola med en frågande blick, -Är det en svensk film??!!! Paff som jag vart för det trodde jag absolut inte, efter att ha sett reklamstolparna lite här och där... hi hi

Som sagt en klart sevärd film som väcker många känslor inom en. En story som vilken människa som helst kan kastas in i och sen behöva ta konsekvenserna av. Det bästa eller det jobbiga var att filmen hade ett väldigt öppet slut. Det går inte bara att se filmen och sen veta hur allt slutade med personerna utan det var ett väldigt öppet slut som skapar diskussioner. Vilket jag kan känna är sorgligt då jag vill ha happy ending men ibland blir jag oxå arg för oftast vet jag hur en film ska sluta... så vad som är bäst, ja inte vet jag iaf :)
Det kanske var en Eva film :) Bra gripande historia men stundtals råa scener med blod i....

Inga kommentarer: