5 januari 2010

Första arbetsdagen avklarad efter en lååång ledighet. Kändes att jag hade varit ledig länge när jag åkte till jobbet tidigt imorse = mitt i natten...Det var väldigt kul att träffa barnen, många av "mina" barn är fortfarande lediga och vi kommer vara på min avdelning som vanligt på torsdag. Idag och imorgon är en mjukstart innan vi kör igång med en inskolning på torsdag för att snart ta emot vårt 18e barn någon vecka senare. (något du kände te Kattis??)

Här ser ni mitt senaste projekt jag har dragit igång hemma.



Ett tidningsställ som jag köpte i obehandlad björk på tradera men nu ska det bli vitt! Fast jag arbetar med en väldigt svår färg, trögflytande och ännu mera minus är att den inte är vattenbaserad -fy för att göra ren penseln efteråt... Efter första målningen fick jag slipa på ett ställe där det hade blivit lite rinningar så imöra får jag se när det har torkat om det blir ytterligare en slipning/målning eller om jag kan börja använda det..



Ännu en bild på vår nya soffa i övre hallen. Det blev en idemo röd ektorp ifrån IKEA samt en tillhörande fotpall. Det blev en färgklick i vårt annars neutrala hall, precis vad jag hade hoppats på. Kornischen ni ser ska målas vit i sommar och blir det bra får den vara kvar annars blir det brasved och det är inte helt fel det heller :)
Vi fick med den i husköpet och mitt hopp står till lite vit färg annars är jag inget fan av kornischer....

Min bil när vi testar draget. Och då syftar jag inte på draget under motorhuven utan det som sitter fast bak på bilen... Smidigt att själv kunna hyra kärra hädanefter!

Imorgon, tisdag är en stor dag! Olas farmor fyller 80 år och vi ska fira henne imorgon kväll på restaurangen 3 kök som ligger i inre hamn. Första gången jag är där och det är alltid lika roligt att prova något nytt! Sen blir det taxi till stodene för "efterfest" och sen ledig onsdag -lyx, lyx!!

*KRAM*

Inga kommentarer: