28 januari 2010

Vilken stor skillnad det gör om det är mulet eller klart ute på kvällen. När jag bodde på skåreberget så reflekterade jag aldrig om det var stjärnklart ute då gatubelysningen lös upp området ändå. Men nu när vi bor där vi gör så är det stor skillnad! Igår var det så vackert när den nästan fulla månen lös och gjorde snön gråblå och jag upplevde inte att klockan var så mycket som den var. mmm jag njuter verkligen av årstiderna, alla har sin tjusning.

Idag när jag kommer hem från jobbet ska jag ta en promenad och mata rådjuren. Jag har sett 2 st i vår trädgård och så finns det en tjur (heter dom så??) som brukar stå utanför och böla på kvällarna. Nu när jag vet vad det är så blir jag inte rädd men första kvällen jag hörde ljudet ropade jag på Ola som fick stå och smyga i fönstrena våra. thi hi :) Idag tänkte jag gå bort till skogen och trampa upp ett litet område där jag ska lägga lite kokt potatis åt dom. Ska bli kul å se om det är borta på fredag eftermiddag. Sen ska jag även fylla på fågelmataren med solrosfrön för de har ätit upp alla frön som jag fyllde på i helgen. Det är nästan ett heltidsjobb att se till så alla får mat nu när det har varit så mycket snö och så länge. Mitt hjärta blöder för djuren.....

Inga kommentarer: