25 januari 2010

Det blev inget tygbesök av mig idag då jag hittade blommor på Bergvik som jag så gärna ville köpa och med risk att de skulle bli dåliga av att stå i bilen en stund så åkte jag direkt hem. Båda mina kära katter älskar att tugga på mina ampelliljor som jag har i nästan vartenda fönster. Började med några skott från mamma och nu några år senare så står barnbarnen bredvid sina föräldrar i fönstrena. -Otroligt lättskötta blommor men dock så goda ur katternas ögon och nu har jag tröttnat på att vakna om nätterna av en smaskande katt sittandes i fönstret. Istället blev det garderobsblommor -tycker de är så fina samt lättskötta även de! Först måste jag ta in jorden och tina den innan det är dags för omplantering av dom. De stackarna är ihoptryckta i alltför trånga krukor.

Nu sitter jag i soffan och äter godis samtidigt som jag väntar på Ola ska komma hem. Varför ger Ola mig omedvetet dåligt samvete varje gång jag äter godis. Det är inte så att jag vräker i mig utan som nu, 3 bitar från en jultwixpåse. Hmmmm why??!! Bättre att han masar sig hem så vi kan äta lite kvällsmat istället :) Ikväll blir det (om jag får bestämma) laxbullar med någon form av pasta.

Nu ska jag tradera en stund. See ya!

Inga kommentarer: