14 januari 2010

När man lägger ut annonser på blocket så finns det i bakhuvudet att vissa konstiga mail/telefonsamtal kan komma. Min gula bil har legat ute på blocket och för någon vecka sen hade Ola en väldigt intressant(??) konversation med en kille.

- Hej! Hur kommer man enklast förbi startspärren i denna bil? mvh Stig

- Hej.

Jag förstår inte vad du menar med den frågan.
Det följer naturligtvis med två bilnycklar som man använder för att larma av och starta bilen med.

Mvh Ola.

- Tack för svar. Har haft problem med att starta motorn sedan jag kommit in i bilen. Har köpt den alldeles nyligen. Men vad som jag fått höra kan det varit lite trubbel, det skall ju inte vara några problem att starta normalt. Om det inte skulle funka, skall man trycka på nyckeln varvid lampan i taket tänds och då skall det gå att starta... mvh Stig

- Jag hänger inte alls med.
Du har inte köpt bilen, för vi har inte sålt den.

Om du har problem med en annan bil du har köpt bör du vända dig till en verkstad som reparerar just din bil.

Är du intresserad av att köpa vår Renault?

/Ola

- Hej Ola! Jag har redan en bil Renault som jag hade lite startproblem med och ville kolla hur man kom runt dem. Jag ser att din bil är ett år nyare och verkar mycket bra, men tyvärr jag har ju redan en .... Ha det bra mvh Stig

Där slutade Ola svara på mailen, behöver inte nämna varför väl?! Detta är oxå ett sätt att få hjälp med sin bil. Söka på Internet, leta upp forum eller varför inte prata med en bilverkstad måste ju vara mer effektivare än att leta upp likadana bilar på blocket och fråga runt.

*weird*

Inga kommentarer: