24 januari 2010

Nu har mamma, pappa och yrvädret Iris precis åkt hem. Vi tog en promenix och mötte dom när de kom i bilen så lånade vi Iris när vi gick tillbaka hemåt och busade med henne i snön. Hon har inga spärrar utan slänger sig helt hämningslöst ut i den djupa snön och upp dyker ett snöansikte upp :) Hon fick t.o.m. följa med oss in och slapp sitta kvar ute i bilen. Hade kort koppel på henne först och det gick bra tills hon såg Isa sitta uppe på räcket och skulle nosa på henne. Men Isa hade andra tankar och gick till attack med sina sylvassa klor så vi fick stänga in henne och Samurai i sovrummet och då gick det bra sen. Till våren/sommaren skulle det vara kul att vara hundvakt en helg när katterna kan vara ute. Alltid roligt att busa med Iris, det är så mycket energi i henne.

Efter lite surfning ska jag börja stryka mina nya löpare samt hänga upp de nyinköpta panelgardinerna till köket. Bort med julen och fram med fräscha vårgardiner och ute ligger snön i tjocka drivor :) Blir så när jag inte byter gardiner så ofta, däremot tycker jag om att sy nya löpare/dukar till bordet istället så dom byter jag oftare.

Ha en slapp söndag!

Inga kommentarer: