2 januari 2010

1/1
God fortsättning på det nya året!!
Ja nu får jag lära mig skriva 2010. Undra vad detta år har i beredskap för mig privat, på jobbnivå och min familj?! 2009 har varit ett toppenår och jag hoppas det fortsätter i samma anda. Det viktigaste är att mina nära & kära får vara friska och inget händer med dom jag håller kär. Igår firade vi in nya året här hemma på Ängen. Min kära barndomskompis Jennica var här med sambo, dotter och en Melker i magen samt deras kompis Fredrik.

De kom på kvällen och då lagade vi maten tillsammans under underhållning av deras goa dotter. Till förrätt åt vi toast med skagenröra (hemmagjord såklart..) Huvudrätten bestod av fläskfile i vitlöksostsås under ett smördegslager och en god sallad. Efterrätten var en enkel kladdkaka som vi avnjöt långt efter tolvslaget. Bör jag tillägga att jordens största godispåse inhandlades oxå till detta nyår och som på något underligt sätt försvann.... Och såklart chips måste man bara ha!! -Eller hur?!

En perfekt nyårskväll i goda vänners lag, god mat och sällskapsspel.

Ola, Jennica, Jag och Fredrik

Ola, Jennica, Johan samt Fredrik


Idag har det varit en seg myspysig dagen efter. Vi tog en promenad bara för att komma ut och få lite frisk luft och efter den somnade jag gott i soffan :) Imorgon laddar vi för en dag på stan för att inhandla små fixarsaker till huset och sen åker vi till Hynboholm och äter middag. Har lovat mamma att vi ska ta en lång promenix med Iris så hon får busa ordentligt i snön. Hon brukar alltid sova gott efter vi har åkt hem, kan inte förstå varför?!! :) Så jag får komma ihåg att ta med mig täckbyxorna samt kängerna..
Nu blir det Läckberg filmen på tv.

*Kram!!*

Skumpan serveras! -GOTT NYTT ÅR-

Inga kommentarer: