15 januari 2010

Vi har nu varit utan Internet i snart 2 månader och jag kan erkänna att ens vardagsliv och arbetsliv påverkas. I början hade jag väldigt mycket att göra med flytten och det fanns ingen tid i världen att sätta sig vid datorn och surfa runt lite. Däremot hade det varit en otrolig fördel om vi hade haft internet för att lösa vissa ärenden på direkten.

Nu däremot har vi kommit iordning väldigt mycket hemma och längtan efter att bara surfa runt och kika på blocket annonser vs tradera auktioner infinner sig på kvällarna. Trött efter jobbet så får jag erkänna att det är väldigt avkopplande att bara sätta sig i soffan med laptopen i knät. Men då får jag hitta på annat. Jag har fått bort väldigt många banankartonger tack vare bristen på internet och den sociala biten har fått mer energi. Igår satt jag och Ola och spelade Fia med Knuff dock bara en gång då jag vann överlägset... thi hi

Däremot känner jag mig stressad när jag har rast och ska fixa det, det och det på internet. Allt ska hinnas med på ynka 30min samtidigt som jag vill koppla bort huvudet och bara softa. Detta visar ju vad beroende vi har blivit av att ha nät för att utföra tjänster/ärenden och nöjes saker.

Men nu så ska det komma en kille till oss på måndag och koppla in vårt bredband!! Vilket innebär 2 stora saker på samma gång; nät och hemtelefon!! Kommunikationen kommer äntligen ut även till oss på Ängen :)

Ha en trevlig fredagskväll och helg.

Nu ska jag äta mat på jobbet och sen blir det att lägga 9 barn på vilan. *KJAM*

Inga kommentarer: