4 september 2009


Clearwater Beach, Florida. Källa google.se
Ja nu till måndagen var det meningen att min kära mor och far för första gången skulle åka tillsammans och hälsa på min syster och hennes man i Florida. Hon flyttade till Florida hösten 1999 och gifte sig kort därefter med en amerikan. Trots att hon har bott där så länge så har mina föräldrar aldrig kunnat åkt tillsammans, mycket för de har haft hund. Men nu så äntligen hade de bokat en resa för att vara borta i 5 veckor. Men... ja ni anar väl att det kommer ett men i denna historia.
I måndags när jag pratade med mamma på telefon så var hon jättedålig, sjuk. Hon frös, hade ont i lederna, kroppen bar henne inte, spydde och sov hela tiden. Det blev inte bättre så igår fick hon ett intyg på att hon inte kunde åka så det var bara att avbeställa hela semesterresan. Tråkigt men nu verkar det ha ordnat upp sig ändå. De åker om 2 veckor istället och stannar lite längre. Himlans tur att även pappa fick tillbaka sina pengar när han avbokade sin resa. Så nu blir jag och Ola hundvakter från torsdag - söndag om 2 veckor åt lilla busiga Iris. Sen ska hon vara hos sin uppfödare som har lovat vara hundvakt. Så allt verkar ha löst sig på det bästa sätt!!!
Usch inge kul när man blir sjuk när man har planerat en längre resa.
CaRpE dIeM

Inga kommentarer: