11 september 2009

Igår när jag kom hem så gick pappa i min trädgård och klippte gräset, en egen hustomte!! Vilken superpappa jag har :) Trots att han har en stor trädgård själv att ta hand om samt väldigt ont i ryggen så hade han tagit sig tid och ork att baxa in deras gräsklippare i bilen och köra hem till oss för att hjälpa till! -Tusen tack, du anar inte vad glad jag blev för hjälpen!!

Lite senare kom svärmor upp med 12 banankartonger som hon hade raggat upp! -Än en gång tack så hemskt mycket för ni tänker på oss!! Allt flyter på så bra när vi får hjälp från olika håll.

Igår efter jobbet åkte jag först till stuvbutiken och köpte 5l färg som vi ska måla i orangea rummet. Känns väldigt konstigt att fräscha upp det rummet som vi har haft till förvaring för att sen flytta därifrån. Men jag tror vi tjänar på att ha alla rummen ljusa och fräsha när visningen kommer. Sen åkte jag till byggmax och lämnade tillbaka 2 kartonger med golv som blev över. Varje dag har jag något som jag måste uträtta och sen hem fort för att packa. Måste, måste tömma orangea rummet för att kunna måla 2 gånger där och sen även packa ner personliga saker inför korttagningen som blir på onsdag -redan... Men ju fortare mäklaren kommer och tar bilder desto snabbare kan vi få vårt hus sålt. Igår fyllde vi 4 banankartonger och 4 sopsäckar innan det blev sängen.

Det passade så perfekt att pappa klippte gräset igår för idag kommer mäklare och tar ett utomhuskort på huset som ska publiceras i mäklarbladet som har tryckstopp på måndag. Så det var ju perffa, tack papps!!

Lördag o söndag får vi iaf andrum. Lördag morron ska vi åka till Uddeholm där Olas farmor och farfar bor. Vi ska hjälpa dom i trädgården samt dra ris från trädfällning. På lördag kväll ska vi fira alltihop med champagne inför säkert höjda ögonbryn och frågande blickar från farmor och farfar som inget vet.. thi hi
De lär nog gissa på: förlovning, giftermål, barn... Tror inte de kan ana hus då vi trivs så bra där vi bor nu... Men ändå har vi köpt nytt hus :) hi hi

Nu snart är det dags att återgå till jobbet och vår lunch.

*Kram* och *Trevlig Helg*

Inga kommentarer: