19 september 2009

Söstra mi

Ja nu har pappa åkt till söstra mi i Florida och ska vara borta i nästan 6 veckor.

Från början var det meningen att även mamma skulle följa med då de hade ordnat med hundvakt och så. Men så blev hon sjuk och de fick avboka den första resan samt fick pengarna tillbaka då hon fick läkarintyg på sin sjukdom. Pappa bokade en ny resa men eftersom mamma var sjuk så vågade de inte hoppas på att hon skulle hinna tillfriskna och det var tur det.

För idag åkte jag hem till henne för att gå ut med Iris, för hon orkade inte. Fått tillbaka febern så hon ligger mest och fryser/svettas. På tisdag är det 3 veckor sen som hon blev sjuk, läkarna tror att hon har fått harpest. Smittar genom ett myggbett och man blir jättesjuk. Som tur är så smittar det inte till oss andra så jag behöver inte vara orolig när jag är hemma med henne. Det konstiga är att febern kom tillbaka på henne då hon äter tabletter som skulle hålla den tillbaka. Blir det inte bättre imorgon så har jag lovat henne att vi måste åka in till sjukhuset för så här kan hon ju inte må. Farligt för kroppen oxå att äta så mycket olika tabletter som hon har gjort de senaste veckorna. Usch inge roligt när ens föräldrar är sjuka...

Jag hoppas innerligt att hon blir frisk så hon kan börja kämpa med att få tillbaka sina krafter igen...

Inga kommentarer: