4 september 2009

Hus hus hus !!!

Nu närmar det sig med stormsteg. Igår samt idag har varit väldigt betydelsefulla för min och Olas framtid. Och nu känner jag att jag måste släppa på hemlisen, det är inte många som vet om vad som har kretsat i mitt huvud de senaste 2 veckorna. Natt som dag. Det har varit jag som velat hålla en låg profil eftersom ingeting var säkert utan vi bestämde oss i onsdags kväll efter lite drygt en veckas grubblande fram och tebaka, hit och dit...

Allt handlar om denna skönhet:





Ett underbart rött hus med vita knutar!! Visst är det solklart att ledtråden rött och vitt måste stå för ett svenskt hus!! Eller hur Malin :)
Ligger 3 km in från gamla Forshaga vägen (den vägen som går förbi Almar) Och är omringad av hästhagar -tänk vilken dröm att se hästar från alla fönster och tänka tanken att här bor vi... :)
Ett otroligt fräscht hus byggt 2007 och det är endast 1 rum som vi känner att här måste vi ha en annan tapet/färg på väggarna, annars är det tokfräscht och i vår smak. Är bergvärme samt det finns en vedeldad kamin på bottenvåningen -mysfaktor hög!!!


Status: Jag och Ola la bud igår torsdag och idag fredag har vi det högsta budet efter en intensiv budgivning igår kväll och det är oxå det högsta bud vi kommer att lägga... På måndag är det en sista visning och då ska även våra konkurrenter ha bestämt sig om de vill fortsätta budgivningen. Så jag kan väl säga att det är väldigt spännande... och på måndag vet vi om det blir en hektisk höst för oss eller om vi kommer fortsätta bo på Skåreberget. Who knows?!

Vi trivs otroligt bra i vårt boende idag och har precis fått iordning hallen samt köket så varför flytta??! Vi känner att ett sånt här hus kommer vi aldrig hitta igen som är så fräscht, nytt och ligger på landet. Ni kanske förstår vilket dilemma jag och Ola har gått igenom och vad mycket vi har diskuterat fram och tillbaka. Så oavsett vad som kommer hända så kommer det bli bra, så mycket kan jag ju säga iaf :)

Inga kommentarer: