9 september 2009

Härligt härligt härligt!!
Vad mer kan jag skriva?!! Just nu förstår jag nog inte riktigt vad som händer i våra liv. Tack vare omtänksamma kollegor så kunde jag flexa ut från jobbet idag och skynda mig in till stan för att träffa säljaren och vår mäklare. När jag kom in på mäklarkontoret satt alla samlade runt ett bord och fika var uppdukat, var riktigt mysigt!

Gick igenom kontraktet och sen var det dags för underskriften. Idag, 090909 är det många som förlovar sig, gifter sig eller gör något annat väldigt minnesvärt. Som vi, skriver under huskontrakt!! :)
Detta tog 2 timmar och sen stannade vi kvar för att prata om en försäljning av vårt hus. Han kommer nu ägna sig åt att sälja vårt hus och vi kommer träffa honom på onsdag för korttagning och objektskrivning. Så tills dess måste vi tömma orangea rummet och måla om det till någon mer neutralare färg som går i stil med resten av vårt hem. Sen ska vi ta bort pärmar och personliga saker som står framme så vi får en mer neutral och öppen planlösning. Så med andra ord, vi kommer va rätt busy till på onsdag men sen blir det lugna gatan :)
Efter 3 ½ timmes allvarligt prat var vi rätt tomma i huvudet när vi kom ut i friska luften. Vi kunde inte känna någon glädje utan det var bara mat, mat som hägrade... Har nog ännu inte fattat vad vi gjorde idag...

Svärmor har varit gullig idag och raggat upp 10 banankartonger idag!! Varje gång ni är och handlar, fråga om det finns banankartonger och förvara dom åt oss så kommer jag på stört och hämtar... Lär nog behövas ett helt gäng för att packa ner hela vårt bohag.

Snart är det go natt här hemma efter ytterligare en händelserik dag!

Inga kommentarer: