5 september 2009

Idag står jag oxå i köket och förväller kantareller.Den här gången fick jag en hel hink med gula läckerheter, rensade och klara av min snälla pappa!! Så nu passar jag på och fryser in så vi kan göra goda svampsåser under vintern *mums*

Har varit i Skåre på loppis/auktion. Ola var livrädd att jag skulle dra hem en massa skräp och ville inte släppa iväg mig... Såg en fin trä piedestal som jag tänkte lite vitfärg och sen skulle den bli snygg, men den skenade iväg i pris så då var det inte värt det. Men jag kom hem med en 20kr påse sprängfylld med böcker, mjukisdjur till jobbet, cluedo spel och en kruka! Så där tyckte jag att jag gjorde ett fynd iaf!

Nu ska jag sätta mig med den andra boken av Mari Jungstedt och läsa tills Ola klampar in från Örebro resan. Sen ska vi äntligen montera upp skoskåpet i hallen -vit laserad och klar!! Sen kan jag börja med hatthyllan som är slipad och klar för lite lasyr. Om vi ev. kommer flytta så hoppas jag innerligen att vi kan få användning av dessa hallmöbler även i huset. Efter all tid och arbete som vi har lagt ner på dom i sommar...

Inga kommentarer: