10 mars 2010

Vilket underbart väder vi har. Jag tror jag säger det minst 5 gånger varje dag och menar det varje gång oxå!! Tänk om jag kunde stanna klockan och bara njuta av solen mot snön, då hade jag gjort dt! Men istället får jag välja att ta tillvara på alla stunder och vara ute så mycket det bara går. Nu är det väldigt skönt att vara förskollärare då vi kan välja när och hur mycket vi ska vara ute!! Det förrädiska är att solen är så jädrans skarp, det går inte att vara ute utan solglasögonen och jag tycker synd om alla barnen som inte har det..

Trappor är jätteroliga speciellt om man är lurvig, har 4 tassar och heter Samurai eller Isa. Det nya med vår trapp nu är spjälorna som han (de) kan kika ut igenom och hoppa ner i trappen, gärna då på den andra och leken är i full gång.

Ikväll är det fuskbyggarna, det får jag inte missa! Det passar mig perfekt att ta en soft kväll i soffan då jag inte är helt 100 kry. Jag har ont i halsen, snorig, nysig och allmänt tung i huvudet. Det som är ett tungt minustecken är att herr S inte låter mig sova på nätterna vilket gör att jag inte får min sömn. Får tänka att snart är det helgen iaf och snart förhoppningsvis har snön smält så mycket så vi kan börja släppa ut våra missar igen!!



Inga kommentarer: