31 mars 2010

snö bort, snö fram

Bara för att det inte snöar längre så är det inte slut på snöskottningen. Nu börjar tiden när jag inte ska skotta bort snön utan skotta fram den... Det kommer ju ta åratal innan all snön är borta och för att hjälpa processen på vägen så skottar jag ut snön på uppfarten samt gången. Nu är jag trött på det vita och längtar väldigt mycket efter våren!!

Sen när jag är ute med Samurai på eftermiddagarna så letar jag efter saker att göra ute. Han är så duktig och reder sig själv så förhoppningsvis kommer jag släppa honom lös (usch stort och hemskt ord) på torsdag eftermiddag för då kommer jag hem tidigt. Jag vill absolut att mina katter ska vara utekatter men det är så läskigt att släppa dom fria vind för våg första gången. Jag vet ju vad som hände för snart precis 2 år sedan med Samurai och hur jag mådde då.... Har jag otur så får jag en likadan födelsedag som jag hade då för 2 år sedan...

Nä nu är det dags att platta luggen :)

Inga kommentarer: