31 mars 2010

Idag har det varit en stor dag både för Samurai och för Isa, en dag som går till historien..!

Samurai var ute i det fria för första gången utan någon sele fastspänd runt hans smala kropp. Vi var ute i hela 90 min och redan efter de första 10 minuterna behövde jag inte vara orolig längre. Han verkade inte sugen alls på att besöka hagarna eller skogen på andra sidan vägen. Så jag kunde lugnt hacka bort is på uppfarten. Kämpar hårt för att få vår här hemma! Sen gick jag in och hämtade ut min bok. Måste ha sett komiskt ut där jag stod på uppfarten och läser ståendes men det är inte så roande att vara ute med en katt som tar allting med stor försiktighet. Jag är stolt över min Samurai. Imöra kommer dagen med stort D -då ska vi vara ute ännu längre och jag ska förhoppningsvis släppa honom med blicken oxå... Kalla mig larvig men jag tycker det är väldigt jobbigt att bara släppa honom vind för våg...

Isa var ute hela dagen igår, så henne såg vi knappt röken av på kvällen. Hon låg och sov och det har hon gjort hela dagen idag.. Tufft för henne, thi hi
Idag tog hon årets första näbbmus -go girl! Med tanke på vart vi har flyttat så kommer vårt matkonto för katterna att halveras lätt, då de kommer hitta sin mat utomhus hädanefter...

Inga kommentarer: