17 mars 2010

Mars hjältinna

Jepp idag gjorde jag en dam väldigt glad, jag blev hennes hjältinna för mars månad :)
Jag kan ta allt från början så ni hänger med...

Jag kom från stan gåendes och gick över bron vid scandic winn mot sundsta. I en korsning såg jag en dam med en vit käpp samt en ledarhund bredvid henne. Det var först när jag hade gått förbi henne som jag hörde henne ropa "hallå", "hallå". Jag vände mig om och gick fram till henne.
Det visade sig att hon inte hittade hem eller rättare sagt Zorro inte hittade hem. Hon hade stått och pratat med en väninna en lång stund sa hon och sen efter det måste hennes hund ha blivit vilsen. Han hade tagit fel och gått förbi hennes gata och mer behövdes det inte för att han/hon skulle vara desorienterad. Så jag följde med henne fram till hennes port, vågade inte släppa henne förrän hon verkligen hade hittat hem.
-Kul att kunna hjälpa någon och hon var verkligen i nöd där hon stod. Hon hade inte ens någon ledsyn berättade hon utan allt var bara svart.

Förövrigt så har jag haft en intressant dag i skolbänken och fått en insyn i klimatutveckling. Nu återstår det att ta med det jag har fått höra idag och återberätta det för mina arbetskamrater. Den lätta biten var idag nu återstår det tunga arbetet...

Snart fuskbyggarna..........

Inga kommentarer: