22 mars 2010

Trysil

Hemma efter en mini skidsemester uppe på Trysil fjället. Första gången jag var där men absolut inte den sista!! Vi kunde inte ha mer tur med vädret än vad vi hade. Den här bilden är tagen halvvägs upp på toppen och ja ni ser vad varmt vi hade det :)

När vi kom ner till liften åkte dragkedjan ner och av med vantarna för det var så varmt. Efter halva dagen så rann svetten längs med ryggen på mig. För mycket kläder samt en tuff förkylning i kroppen gjorde att jag var alldeles slut efter 4 timmars åkning. Så efter fikapausen gav jag och Carro upp och satte oss med ansiktena mot solen istället och det var inte fy skam det inte!

Här är gänget som hade en otrolig härlig dag i Trysil backarna :)



Dagarna sen i fredags har jag gått på Alvedon för att orka med. Tydligen så har min förkylning som jag hade förra veckan satt sig i bihålorna. Varje gång jag böjer mig ner, knyta skorna eller bara för att torka mig efter ett toalettbesök så får jag en blixtrande huvudvärk samt får ont i tänderna. Var först rädd för att jag hade råkat ut för en elak tandvärk men enligt svärmor och medhelp (Karlstad kommun anställdas sjukrådgivning) så var det symtom på bihålinflammation. Så idag har jag gjort slut på Kattis nässpray som vi hittade på jobbet, den hade bäst före datum 2006 bör tilläggas men inget som hindrar Linda :) Men nu idag tar Ola med sin från jobbet som jag bör börja använda. Så nu ska det rensas i Lindas alla kanaler. Tar hellre nässpray än lägger mig i tandläkarstolen!


Nu är det dags för återbesök hos veterinären för Samurais del. Hoppas det ser fint ut i munnen på honom! Bör tillägga att innekatten Isa tituleras hädanefter som utekatten Isa!! :=)

Inga kommentarer: