6 mars 2010

VAD

Idag är jag hemma och VAD:ar! Jag ville inte lämna våra katter ensamma hemma hela dagen så jag får hoppas över Farfars kalas, trist men jag skulle aldrig förlåta mig själv om något hände med våra katter och jag inte var hemma. Det borde faktiskt finnas något bidrag för vård av djur (VAD) för hade det varit arbetsdag idag så hade jag varit tvugnen att tagit semester för att se till min lilla misse som inte mår så bra efter gårdagens ingrepp.

Igår när jag kom hem möttes jag av en hemsk Samurai, usch han såg inte alls fräsch ut. Jag är van att bli mött av en springande katt i trappan som kommer och kurrar och stryker sig emot mina ben när jag kommer innanför dörren. Men igår kunde han knappt stå upp på benen. Han gick in i dörrposten och svajade när han gick. Stod han still kunde jag se att han gungade -han såg så ynklig liten och försvarslös ut. Pricken över i:et var blodrester i pälsen och ett vitt litet bandage på höger framtass. Det sistnämnda blir nog en trevlig historia att få bort med tanke på all päls han har, förhoppningsvis har de rakat innan de satte på bandaget...

Jag vet inte hur många tänder som de har dragit ut på honom, får fråga när vi ska tillbaka på återbesök om 2 veckor. Det var ett gäng iaf som veterinären uttryckte sig. Då får Samurai fler gluggar att sticka ut tungan igenom :) Nej skämt åsido så är det väldigt skönt att detta blev gjort och upptäckt i någorlunda i tid då det kan gå upp i käkbenet och angripa det oxå om man har otur. Det enda vi har märkt på honom är hans taskiga andedräkt, aptiten har det inte varit något fel på. Så jag hoppas att han inte har lidit då det står att Forl är väldigt smärtsamt för katter.

Min uppgift idag är att få i Samurai lite mat, änsålänge går det inte så bra då han t o m ratar räkost... Stackarn -det gör nog för ont i munnen på honom. :(

Inga kommentarer: