12 mars 2010

Fika

Jag hade is i magen in i det längsta igår. Parkerade t o m på orrholms sidan för jag tänkte vi kan sitta på en parkbänk mot mariebergsviken och picknicka men inser snabbt att det finns inga bänkar att sitta på. För alla är gömda under snön, hur tänker man då?? Så vackert det har varit i över en vecka och så är det ingen som har grävt upp bänkarna så man kan blunda och njuta av solen... Fick bli en promenix in till la stada, fullt påpälsad var jag oxå :)
Hittade ett mysigt fik inne i stan och väntade där på H i sällskap med min bok.

Äntligen fredag säger jag bara!! Vissa veckor är tyngre än vanligt och andra går superfort. Den här veckan har varit tung p.g.a. min förkylning och brist av sömn. Redan i onsdags fick jag säga till mig själv det är snart helg och jag får inte känna efter hur jag mår. Det är jobbigt när jag inte riktigt hänger med i tempot på jobbet. Det är väldigt skönt att vara ute och jag är glad att det har varit så fint väder och inte så kallt, då går det bättre. Jag skulle behöva sova 12h inatt för att komma ikapp. Måste först busa riktigt rejält med Samurai ikväll samt hålla mig vaken till Solsidan som jag inte vill missa och sen vill jag bara sova, helst i ett streck utan någon krafsning på dörrarna. Jädra katt, vattenflaskan är trasig märkte jag inatt så jag måste verkligen införskaffa mig en ny. Inatt fick jag gå upp och lägga mig nere på soffan, då blir det bättre, förstår inte det, för det enda jag gör är att gå upp och lägga mig någon annanstans...??

Förstår verkligen vad småbarnsföräldrar går igenom med skrikande barn på nätterna, ingen ordentlig sömn osv... Skillnaden är att ett barn kan man inte tystna genom att spruta vatten på men det kan man med en katt... :) hi hi

Njut av fredagen, snart är det helg!!

Inga kommentarer: