4 mars 2010

Ängens hustomte

Igår hade jag anlitat min kära far till att vara min hustomte :) Att det alltid finns nåe att göra när man bor i hus har väl alla hört, men jag kan intyga att det stämmer faktiskt -men det är roligt! Igår var pappa så snäll att han hjälpte mig med saker som jag aldrig har behövt bry mig om när jag har bott i lägenhet. Det är så enkelt då. Antingen så skiter man i lägenheten och småsaker som behöver ordnas med bara för att det ändå inte är min lägenhet eller så ringer man till vaktmästaren. Så kan jag inte tänka längre men jag kan iaf ringa till min vaktmästare, -Pappa! (om inte Ola fixar det vill säga, men nu är han dataOla för tillfället me möe annat att tänka på..)

Igår siliconade vi en skarv i köket, tog bort och la i nytt fog vid diskbänken, tog bort överflöd av silicon i badrum nr 1 samt vaxade in vårt vardagsrumsbord. Och som alltid tycker jag det är kul när det händer saker och det blir fint hemma :)
När jag ändå var uppe i varv passade jag även på och färga mitt hår. Äntligen kanske jag ska skriva då jag har haft färgen hemma länge.

Ikväll ska jag packa samt skriva adresser på 7 tradera paket, det är rätt möe pyssel men alltid spännande att följa budgivningen. Och ja mamma dina auktioner är snart klara och ligger ute, har bara int haft tid ännu för dom... :)

Inga kommentarer: