26 mars 2010

Spöken

Det har gått över förväntan med att bo i hus långt ut på landet med inga gatubelysningar eller grannar att vara trygg med. Däremot har jag ändrat lite på mina filmval för att inte locka fram kreativa hemska tankar i onödan :)

Nya ljud är däremot läskiga.
-Första ljudet var när rådjuren stod utanför och råmade, då var det skönt att vara två hemma.
- Andra ljudet var när snön rasade ner från taket, då var det oxå skönt att vara två hemma.
- Tredje ljudet kom igår natt, då jag iofs sov men bara tanken att vakna upp ensam i ett mörkt sovrum och inte se något och dessutom höra dammsugaren gå. Aldrig att jag då skulle gå upp...

Ola frågade mig igår morse om jag hade vaknat något under natten. Och det hade jag av Samurai som först krafsade på badrumsdörren och sen gav upp den för att ta vår sovrumsdörr. Men jag valde ignoreringsmetoden och rörde mig inte ens där jag låg fly förbannad under täcket. Sen hoppade han upp i fönstret och började krafsa på våra aluminium persienner -något nytt som han har börjat med. Då först vaknade Ola och buttade ner honom. Men det var inte Samurai Ola syftade på utan han menade om jag vaknade när dammsugaren startade under natten?? Öhhh Nej men hur och varför startade den lixom..?!!!
Vår Ergorapido som stod i laddaren hade startat under natten och börjat dammsuga, thi hi effektivt men inte vad vi har valt!! Knappen har blivit trög och ibland startar inte vår handdammsugare. Så jag måste ha gått ifrån den och glömt att knappen var på on då den ändå inte startade. Snacka om lång startsträcka isåfall :)

Njut av dagen, det är fredag!!

Inga kommentarer: