2 februari 2011

Underbara sol!

Här hemma blommar både amarylissen, pärlhyacinterna och tulpanerna. Idag när solen lös in genom fönstrena så var det amarylissen som kändes som den felande blomman här hemma. Annars så har jag fått bort alla julsaker förutom alla röda gardiner men eftersom det inte är några tomtar på dom så får de hänga kvar ett tag till. Kanske tar jag och putsar fönstrena och byter gardinerna när jag känner att jag vill sätta fart på bebisen. Det är ju ett gammalt trick för att få igång en förlossning.

Idag har jag varit hem till mina föräldrar för att titta till hur min kära far mår. Igår gjorde han en titthålsoperation i axeln och det såg ut att ha gått riktigt bra. Det värsta är ju när bedövningen går ur kroppen och innan man får i sig nya värktabletter, usch ja. Nu är han klar med sitt besök på lasarettet, nu är det min tur skojade han med mig... :)

Sen var jag även till barnmorskan, undra om det var sista besöket innan förlossningen -vem vet?! Mina värden var väldigt fina och bebisens hjärta trummade på i jämn takt. Däremot så blev hon lite osäker när hon skulle känna efter hur bebisen låg. Jag har tydligen en liten krabat som drar upp armar och händer i försvar när barnmorskans händer tryckte på honom/henne. Så hon var inte säker på om huvudet låg neråt. Så hon fick kalla in sin kollega som oxå fick känna och trycka men till slut så kunde de enas om att han troligtvis fortfarande låg med huvudet neråt. Men inte fixerad. En ny tid bokades och vi får se om jag behöver utnyttja den tiden, isåfall har jag gått över tiden med 11 dagar...

Inga kommentarer: