28 februari 2011

dag 1

Idag började Ola arbeta igen och nu är det jag och Emilia på dagarna. Klockan är bara 11 och jag har redan stött på ett bekymmer. Hur brer man leverpastej med en hand??!! Jag får nog styra upp ett annat pålägg som jag kan äta till frukost så får leverpastejen bli till kvällsmackan... Jag kommer nog stöta på flera såna här småproblem som jag inte har räknat med under dagen. Men allt ordnar sig det tar bara lite mer tid. :)

Innan förlossningen så önskade jag mig negerbollar istället för blommor av mamma (mormor). Och det kom hon ihåg så när Emilia kom hem till Ängen kom mormor och morfar med denna burk fylld av 3 lager med negerbollar!! Nu är jag nere på botten och det ligger endast ett fåtal rullade negerbollar kvar.


Farmor och farfar kom med en Brieost -något som jag har trånat och längtat väldigt, väääldigt mycket under graviditeten. Bilden talar för sig själv att det inte är mycket kvar av den osten. Men mmm vad god den e´!!


Sen vi kom hem har det varit väldigt mycket besök och mysiga fikastunder. Så döm om min förvåning när jag mest på skoj ställde mig på vågen i lördags och den visade att jag endast har 5kg kvar att gå ner till min startvikt??!! Jag gick ju upp 15kg totalt under min graviditet så de 10kg som har försvunnit har bara ramlat av och inte är det negerbollarnas lr brieostens förtjänst, tyvärr. :)

Inga kommentarer: