3 februari 2011

Skridskobana

Om ni ska köra hem till oss så går det fortare om ni snörar på er skridskor nere vid asfaltvägen och låter bilen stå. För så halkig är vår grusväg! Hela vägbanan är täckt av ett lager fin is som blänker i solljuset -riktigt förrädiskt.

I förmiddags när jag kom åkande i Olas volvo så stannade 2 gubbar mig och berättade att den enes lastbil med släp låg i diket lite längre ner så jag skulle inte komma förbi. De ville att jag skulle vända och köra andra vägen. Vända på vår smala grusväg som dessutom idag var isbelagd med Olas volvo -jag vet inte vad som kändes värst...! Men jag började backa iaf och sen fick en gubbe dirigera in mig på första bästa skogsväg.
Sen när jag var på väg hem såg jag en traktor ligga i diket i början av vår grusväg och alla vet ju att en traktor inte kör fort. -det säger ju allt hur halkigt det är. Så jag vågade mig inte in på grusvägen utan körde upp till Forshaga och sen bakvägen hem till oss, ifall att lastbilen skulle vara kvar i diket.

Inga kommentarer: