16 februari 2011

Emilia

Vår Ängel - Emilia

Heeej!

Ja ni, som ni säkert har förstått vid det här laget så har vår lilla Ängel kommit!! Hon kom till oss i fredags den 11e februari kl 17.07. Hon var 52cm lång och vägde 3850g. Eftersom det hela slutade med ett akut kejsarsnitt så fick vi stanna på avd 11 i 3 dygn. Där blev vi omhändertagna av en massa gulliga människor som lyckades skapa en fin och trygg miljö på avdelningen.
Mer om själva förlossningen och allt runtomkring den tänkte jag skriva vid ett annat tillfälle.

Emilia 11/2 på uppvaket

Vi har nu varit hemma i 2 dygn och allt som vi gör, gör vi för första gången och vi lär oss en massa allt eftersom. Vi mår väldigt bra allihopa och njuter fullt ut av vår Emilia som är det vackraste som jag har sett. Hon är så jättefin speciellt när hon håller på och vaknar. Då sträcker hon på sig, bjuder på lite småleenden och andra ansiktsuttryck.

Jag vill tacka för alla goa gratulationer, blommor och presenter som Emilia har fått. Jag har läst allt ni har skrivit på olika ställen men det är först nu som jag börjar få tillbaka krafterna efter operationen och har ork att svara. Men jag vill att ni ska veta att er omtanke värmer väldigt mycket!

Emilia 12/2 på avd 11

Inga kommentarer: