22 februari 2011

shoppingtur

Idag tog jag och Emilia en shoppingtur tillsammans med mormor. Vi började med IKEA men Emilia var helt ovetandes om hennes första besök på det blå gula varuhuset. Vi fyllde vagnen med en massa bra att ha saker, korgar till skötbordet, servetter, pedalhink bl.a...

När vi skulle åka därifrån så kunde jag inte starta bilen. Det hände ingenting samtidigt som det lös en lampa i kontrollpanelen. Rotade fram instruktionsboken och däri stod det att bilen inte kände igen startnyckeln. Ringde Ola samtidigt som Emilia började knorra i baksätet, typiskt... Ola trodde att batteriet i nyckeln var slut och lovade komma till undsättning med vår extranyckel. Men innan han kom bad jag mamma oxå prova starta bilen och vad händer, jo den startar..! Så då kunde vi fortsätta vår shoppingtur på Bergvik. Hädanefter kommer jag alltid ta med mig extranyckeln tills vi har bytt batteri i min vanliga bilnyckel.

Imöra ska vi iväg till BVC för den första vägningen av Emilia. Spännande, spännande å se om hon har gått upp i vikt och isåfall hur mycket.

Inga kommentarer: