24 maj 2010

Voila det är kväll och jag kan surfa! Skulle inte ha tänkt så möe på det i förra veckan men efter det kraftiga åskovädret i torsdags så har vi levt i en bubbla utan hemtelefon och internet. Anmälde att vårt modem var trasigt i torsdags och idag kom det på posten -det kallar jag för snabbservice. Tack BBB :)

Imorgon ska vi ha vår årliga sommarfest på jobbet ihop med grannavdelningen och alla föräldrar. Det ska bli jättemysigt, snälla alla håll tummarna för fint väder. Jag är nöjd om det bara är uppehåll! Jag var förbi goa svärmor efter jobbet och skrev ut framsidorna i färg till sånghäftena vi ska dela ut och då bjöd hon även på underbar blåbärskräm med smörgås. Föreställ och tänk er en kräm fullproppad med blåbär = svärmors blåbärskräm. Himmelskt gott säger en som inte tycker om kräm annars, så det är ju gott betyg! :)

igår kväll knackade det på dörren när jag och Ola satt och åt kvällsmat. Det var min pappa som kom förbi med en stege samt en sekatör. Jag hade pratat med honom tidigare under dagen men trodde inte att han skulle hinna komma förbi nåe under dagen. Men det gjorde han så det var bara att gå ut och klippa äppelträdet. Fick tvinga honom att släppa sekatören så jag kan lära mig. Det är ju inte meningen att han ska komma varje år och klippa mina träd utan jag vill kunna trädklippningskonsten själv! Vi får se om några år om jag får några roliga träd i trädgården... thi hi

Ha en go måndagskväll!!

Inga kommentarer: