10 maj 2010

Back home

Det har varit en lång och härlig helg i Stockholm kantad av en spekaktulär show i Globen, shopping och leken: leka turist. Vi bodde på ett fint hotell med gångavstånd till la stada. Alla hotellfrukostar är ju något särskilt men det här hotellet bjöd på en frukost med det där lilla extra och första dagen stod vi oss ända till 19 tiden med undantag av en fika på Waynes coffee :)



Förväntansfulla inför konserten...


Ola har värsta dubbelhakan men jag vet inte vart han hittade den inför detta kort...

Ja vad finns det att tillägga efter alla recensioner på Lady Gagas konsert i Globen. Det var en journalist som skrev att det var en spekaktulär show och det var det ordet jag sökte när jag gick ifrån konserten i fredags kväll. Hon höll på i 2 timmar och guidade oss genom en story om monster med knasiga kläder och pampig rekvisita. Både hon och hennes låtar växte i mina ögon efter konserten. Låtar som jag tidigare inte har lyssnat så mycket på var helt plötsligt jättebra, skumt :)

Vi hade bra sittplatser där vi kunde välja att titta på scenen eller på storbildskärmen.

Lördagen ägnades åt shopping i hög grad. Vi hade planerat att picknicka på Djurgården på söndagen men eftersom det var mulet och råkallt så strök vi de planerna ganska fort. Istället lekte vi turister och gick till slottet där vi fick se ett vaktbyte. Sen fortsatte vi upp genom Gamla stan och strosade i de mysiga gränderna.


Nu kan jag återigen tacka min underbara sambo samt hans föräldrar, mina svärföräldrar för en fin födelsedagspresent som jag kommer komma ihåg länge, läääänge!

Inga kommentarer: