11 maj 2010

Agda

Ola har nu namngett vårat spöke som bor hos oss på Ängen. Hon heter numera Agda, jag hade dock tagit ett annat namn men nu får hon heta Agda!

Vi bor nu själva utan några katter då de fortfarande är hos mina svärföräldrar efter helgens weekend i Stockholm. Och därför är det bara jag eller Ola som kan flytta på saker, öppna dörrar -vi kan inte skylla på våra missar längre. Och igår morse öppnades det en dörr utan att jag eller Ola var inblandade. Min klocka ringde 04.55 så jag gick upp och drog igen dörren efter mig så jag inte skulle väcka lyckosten som fortfarande sov skönt i sängen. När jag var klar i badrummet såg jag att dörren var öppen till sovrummet -ja ja tänkte jag han gick väl upp och öppnade den för det blev för varmt lr nåe... Men igår kväll när vi låg och pratade så visade det sig att Ola inte alls hade öppnat dörren och där föddes vårt spöke Agda :)
Nu återstår det att se om det är ett vänligt spöke som har fått ro eller om hon irrar runt efter hämnd...

Ska nog inte berätta detta för barnen på jobbet då det finns en kille som har stooor respekt för spöken. Allt började efter vi hade läst en bok med Alfons Åberg och om hans rädsla för spöken. Det dumma med såna pedagogiska böcker är ju att man introducerar spöken för barnen coh de kan utveckla en rädsla för spöken. Så helt plötsligt kanske det finns spöken i garderoberna... Men det lossnade när vi sa Alfons spöken ramsa:
"Stick du stygga spöke för du finns inte" Då tar man makten över spökena istället.

Inga kommentarer: